Auta i ciężarówki - serwisowanie

Dodane: 06-08-2016 19:56
Auta i ciężarówki - serwisowanie Sonda lambda

Co może się stać, gdy samochód jest niesprawny?

Niesprawne auto może być przyczyną wielu problemów. Zaczynając od tego, że w takiej sytuacji będziemy uziemieni i znacznie zmniejszy się nasza swoboda podróżowania, aż do zagrożeń, jakie w takim przypadku możemy spowodować na drodze. Często nawet najmniejsza usterka może doprowadzić do wypadku samochodowego, w którym poszkodowani będziemy nie tylko my, ale także inni uczestnicy ruchu drogowego. Każdy właściciel pojazdu powinien koniecznie zadbać o to, by był on sprawny i mógł poruszać się bezpiecznie. W tym celu koniecznie należy wykonywać regularne przeglądy oraz dokonywać bieżących napraw i wymiany wadliwych lub uszkodzonych części.


Czy konieczne jest regularne serwisowanie auta?

Aby samochód zachował sprawność przez wiele lat, warto odpowiednio się nim zajmować w każdej sytuacji. Oprócz jego wyglądu zewnętrznego, bardzo ważny jest oczywiście stan techniczny danego pojazdu i jeśli chcemy, by był on dobry, konieczne będzie częste serwisowanie auta w sprawdzonych zakładach mechanicznych. Najlepiej oczywiście będzie, jeśli znajdziemy sprawdzone miejsce i będziemy trzymać się go przez cały czas. Dzięki temu konkretni specjaliści będą wiedzieć jak zająć się naszym autem, a w ten sposób zawsze będzie ono gotowe do użytku. Regularne serwisowanie samochodu pozwoli nam uniknąć problemów oraz sprawi, że nie będziemy musieli szybko zastanawiać się nad zakupem nowego pojazdu.


Wikipedia o działaniu gaźnika

Zasada działania gaźnika opiera się na praktycznym zastosowaniu prawa Bernoulliego. Zgodnie z nim w miejscu zwężenia kanału, którym przepływa przez gaźnik powietrze (zwężka Venturiego) powstaje różnica ciśnień (paradoks hydrodynamiczny), która powoduje zasysanie paliwa dostarczanego przez dyszę.

Rysunek przedstawia uproszczony model gaźnika. Powietrze (1) (zasysane przez tłok w czasie suwu ssania) przepływa przez gardziel (zwężkę) gaźnika (2), występujący w przewężeniu gardzieli spadek ciśnienia powietrza powoduje zasysanie paliwa z komory pływakowej (3). Pływak (4) utrzymuje poprzez zawór (5) stały poziom paliwa w komorze pływakowej, zawsze poniżej poziomu wypływu paliwa z dyszy (6) do gardzieli, tak by podczas postoju silnika paliwo nie wypływało z dyszy samoczynnie. Ilość podawanego paliwa zależna jest od prędkości powietrza przepływającego przez gaźnik. Prędkość ta regulowana jest poprzez zmianę otwarcia przepustnicy (7), której wychylenie sterowane jest pedałem przyspieszenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik